Doel
Agressie en geweld; een veel voorkomend probleem waar werkgevers en werknemers
in bedrijven mee te maken kunnen krijgen. Maar op welke wijze gaat u hiermee om?
Uw eigen reactie en/of gedrag heeft vaak een ongewenst effect op anderen,
waardoor bij deze irritatie kan ontstaan. Deze irritatie kan snel agressie en
geweld oproepen bij uw klanten en/of bezoekers.
Tijdens deze training leert u op een effectieve wijze omgaan met agressie en
geweld.
Doelgroep
Voor al diegene die in de dagelijkse praktijk
beter wil leren omgaan met agressie en geweld.
Opleidingseisen
Een specifieke vooropleiding is niet
noodzakelijk.
Inhoud opleiding
In de opleiding komen de volgende onderwerpen aan
de orde:
• Kenmerken en soorten van agressief gedrag
• Elementaire communicatie
• Omgaan met emoties
• Verbaal en non-verbaal gedrag bij agressie en geweld
• Klachtenafwikkeling
• Sociale betrekkingen
• Praktijkvoorbeelden en oefeningen d.m.v. rollenspel
Duur opleiding
De opleiding duurt 2 dagdelen / 2 avonden, of een
combinatie hiervan.
Locatie
De locatie van de opleiding wordt vastgesteld in
overleg met de werkgever. Wij streven er na dat opleidingen zoveel mogelijk
worden georganiseerd in de omgeving van woonplaats / bedrijf van de cursisten,
dit om reistijden van cursisten te beperken!
Groepsgrootte
Maximaal: 12 personen
|